Cinco directores xuntos

O cartel da película con Daniel Gelin

Mercedes Cora, a actriz cubana con alicerces familiares no lugar de Berlán, pertecente á parroquia de Montecubeiro (Castroverde), participa nunha coprodución hispano-francesa de moitas miras que compite en Cannes o ano 1954.

Na versión inglesa chamouse Love in a Hot Climate; na francesa, Sang et lumières, e na española, Sangre y luces. Malia a súa temática toureira _ un matador sente cada vez máis medo na praza _, onde menos éxito acada é en España, por ser as salas máis esixentes á hora de admitir un toureiro caguiñas, o papel que interpreta Daniel Gelin, pai de quen será durante uns anos a actriz de maior sona no mundo enteiro, Maria Schneider, logo de coprotagonizar o polémico último tango con Brando.

Os críticos españois foron inclementes con Gelin, incapaz de poñer en pé o personaxe creado polo novelista hispanófilo Joseph Peyre. A súa partenaire foi outra estrela de renome, Zsa Zsa Gabor, coa que competía en beleza Mercedes Cora, aínda que o seu papel da Condesa era menor.

Hai outras razóns polas que a película será sempre recordada, pois en poucas ocasións participaron nunha rodaxe tantos directores, se ben en cometidos distintos. Vexamos, o director principal foi o francés George Rouquier, pero a versión española é algunhas de escenas de Cúchares son de Ricardo Muñoz Suay, que será o segundo de Berlanga en O verdugo e Benvido mister Marshall, entroutras.

Pero tamén está o propio Berlanga, que participa no guión, e dous axudantes máis de Rouquier que triunfarán de xeito rotundo os próximos anos, Marcel Camus (Orfeo negro) e Jacques Deray (A piscina e Borsalino).

As razóns polas que Mercedes Cora elixe ese nome para facer cine é outro dos misterios que Castro quere descifrar este verán.

Comenta